Voimisteluseura RiikkaSet

RiikkaSet on vuonna 2011 perustettu, helsinkiläinen, tanssillisen voimistelun seura. Seura on Suomen Voimisteluliiton jäsen ja kuuluu Etelä-Suomen alueeseen.

Seurassamme on kaksi voimisteluryhmää. Miesten voimisteluryhmä MikkoSet ja aikuisten naisten tanssillisen voimistelun ryhmä RiikkaSet.

Seuran johtokunta 2022

Seuran ohjaajat
Riikka Virkajärvi-Johnson

Seuran historia

Ryhmän toiminta alkoi syksyllä 2007, jolloin erityisopettaja, koreografi Riikka Virkajärvi-Johnson kokosi aikuisia naisia yhteen treenaamaan tanssillista voimistelua. Mukaan tuli voimistelijoita Etelä-Suomen alueen eri seuroista.

Aluksi ryhmä toimi Mellunkylän Kontion Voimistelujaoston suojissa. Lausannen Gymnaestradassa, vuonna 2011, ryhmän toiminta oli vakiintunut, ja joukko aktiiveja päätti perustaa oman seuran, jonka suojissa ryhmä voisi jatkaa toimintaa.

Voimisteluseura RiikkaSet ry perustettiin Helsingissä 4.3.2011. Perustamiskokouksessa olivat paikalla Eva-Liisa Aunio, Outi ja Pentti Havia, Tiina Hedeman, Sari Turunen, Eva Valtanen, Riikka Virkajärvi-Johnson sekä Eila Uitto. Perustamiskokouksessa seuran puheenjohtajaksi valittiin Eva-Liisa Aunio, sihteeriksi Eila Uitto, taloudenhoitajaksi Eva Valtanen ja toiminnantarkastajaksi Pentti Havia.