Voimisteluryhmät

RiikkaSet

RiikkaSet on aikuisten naisten, tanssillisen voimistelun jatkotason ryhmä. Harjoitusten tavoitteena on kehittää voimistelijoiden tekniikkaa, lihaskuntoa, koordinaatiota ja rytmitajua. Tärkeä elementti on myös voimistelun ilmaisun kehittäminen, jota työstetään mm. esitysohjelmia harjoittelemalla.

Ryhmä on osallistunut erilaisiin tanssillisen voimistelun kilpailuihin, suuriin kenttäohjelmiin sekä tanssin ja voimistelun Lumo-tapahtumiin.

Ryhmän ohjaajana toimii Riikka Virkajärvi-Johnson, joka on suunnitellut useita mieleenpainuvia kenttäohjelmia, kuten WG 2011 ”Kalevala”, WG 2015 ”Valkea Lintu” ja WG 2019 "Elämän voima".

RiikkaSet-ryhmän harjoitukset ovat Kulosaaren yhteiskoululla, sunnuntaisin klo 15–17.

Kuva: Suomen Voimisteluliitto / Sami Ilvonen

MikkoSet

MikkoSet on miesten voimisteluryhmä. Harjoituksissa keskitytään perus- ja lihaskunnon kohottamiseen sekä kehonhallinnan lisäämiseen voimistelun avulla. Unohtamatta huumoria ja hyvää fiilistä. Ryhmän ohjaajana toimii Riikka Virkajärvi-Johnson.

Mikkoset-ryhmän harjoitukset ovat Kulosaaren yhteiskoululla, sunnuntaisin klo 17–18.

Kuva: Suomen Voimisteluliitto / Jukka Hämeenniemi

Tanssillisen voimistelun kisajoukkue Virta

Virta on tavoitteellisesti harjoitteleva ja tanssillisen voimistelun yli 40-vuotiaiden sarjassa kilpaileva joukkue. Joukkue kilpailee Voimisteluseura RiikkaSet:n nimissä ja lisenssin alla, mutta on seuran muusta toiminnasta taloudellisesti ja toiminnallisesti riippumaton.

Joukkueen kokoonpanosta vastaa neljän henkilön koordinaatio- ja koreografiatiimi. Tiedusteluihin joukkueen toiminnasta ja voimistelijavalinnoista vastaa yhteyshenkilö Krisse, p. 050 3446468.

Joukkueeseen valinnan kriteereinä pidetään hyvää tanssillisen voimistelun tekniikkaa, jota myös kilpailuiden arvosteluissa painotetaan, ilmaisukykyä, sekä sitoutumista säännölliseen harjoitteluun sekä tekniikan ja kilpailuohjelmien tavoitteelliseen hiomiseen.

Kuva: Suomen Voimisteluliitto / Jukka-Pekka Kankaanpää